Vés al contingut

Estiu al Pis per a Joves de Vilanova: sortides, caminades, racons i indrets

Amb l’arribada de la calor, al pis de Vilanova,  hem iniciat un seguit d’excursions per tal de conèixer indrets macos del nostre territori. Així doncs, cada mes, des del Maig, hem realitzat una sortida, que es descriurem a continuació:

MAIG: LA MÀGIA DE SIURANA (PRIORAT)

L’1 de Maig vam aprofitar el festiu per anar fins a Siurana. Allà vam explorar l’entorn, vam berenar i vam al·lucinar amb aquest indret tant conegut per escaladors/es d’arreu.

Siurana és un petit poble amb un encant molt especial. Es situa enmig de la Serra del Montsant i les Muntanyes de Prades. Tot el poble és un mirador des d’on es tenen unes vistes privilegiades. Vertical, damunt d’un penya-segat de més de 250m de desnivell.

Imatge eliminada.Imatge eliminada.

JUNY: ELS GORGS D' ABELLA DE LA CONCA (PALLARS JUSSÀ)

Amb la calor molt present, un dissabte del mes de juny vam optar per anar-nos a refrescar en algun lloc diferent a les piscines a les que estem tant acostumats. Així doncs, vam dirigir-nos fins Abella de la Conca, a prop de Tremp, per tal de remullar-nos en uns gorgs naturals d’aigües molt fredes i molt netes. També vam descobrir el poble, molt deshabitat, amb el safareig i la font intactes i un encant que barreja història i natura. Vam passar un dia esplèndid gaudint de les diferents cascades i tolls. Vam dinar i a mitja tarda vam tornar cap a Vilanova de Bellpuig.

JULOL: DE RUTA PER LO PLA. VILANOVA DE BELLPUIG-ARBECA-LES BORGES BLANQUES-JUNEDA-MAS CONCABELLA.

El cap de Setmana de 19 i 20 de Juliol vam fer una ruta de 24km caminant que ens va portar fins al Mas Concabella, al terme de Juneda. La caminada va ser dura ja que el sol hi era molt present. Vam parar a dinar macarrons per reposar i agafar forces i cap a les 5 de la tarda arribàvem al Mas. Allà vam banyar-nos, vam fer foc, vam sopar i vam fer 3 amics molt peculiars (Lola, Txut i Che) que no ens van deixar sols ni un moment. A la nit vam dormir a l’aire lliure i l’endemà retornàvem a Vilanova de Bellpuig molt cansats.